Friday, July 17, 2009

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အထၳဳပၸတိ


ယခင္အပတ္မွ…အဆက္

ေဖေဖၚဝါရီလ ၁၃ - ရက္ေန႔ကား နာမည္ေက်ာ္ နကၡတ္ေဗဒင္ ဆရာႀကီး ကီ႐ို၏ ေဟာေျပာခ်က္ အရ ဆိုလွ်င္၊ တိုင္းျပည္ တျပည္၏အစိုးရ ထီးနန္းတို႔ကို ၿဖိဳဖ်က္ ႏိုင္စြမ္းေသာ သူမ်ားကို ေမြးဖြားတတ္ေသာ ဇာတာဟု ေဟာထား ေလသည္။ ထိုေန႔တြင္ ေမြးဖြားေသာ ကၽြန္ေတာ္မွာ သူပုန္ေလာင္း ကေလးျဖစ္သည္ကို၊ ထိုအခါက မည္သူမွ် ထူထူျခားျခား ထည့္သြင္း စဥ္စားျခင္း မျပဳၾကခဲ့ေခ်။
ကၽြန္ေတာ္ ေမြးဖြားသည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္၏ ဇာတာ နာမည္မွာ (ထိန္လင္း) ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အထက္ အစ္ကို- ကိုေအာင္သန္း ႏွင့္ နာမည္လိုက္ေအာင္ ေအာင္ဆန္း ဟုေခၚတြင္ခဲ့ေလသည္။ ေမြးဖြားစဥ္က မထူးဆန္းလွေသာ္လည္း။ ထိုင္ႏိုင္ ထႏိုင္ေသာ ကေလးဘဝမွ စ၍ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထူျခားခဲ့သည္။ ဂြက်ခဲ့သူ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္လူၾကီး မိဘမ်ားမွာ ဆြံအ၍ပင္္ေနသလားဟု စိုးရိမ္ ေၾကာင့္ၾက ခဲ့ရသည္ဟု သိရေလသည္။ အနာ အဖ်ားထူသည္၊ အစားၾကဴးသည္၊ အမဲသားငါးကို အလြန္ၾကိဳက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏မိခင္ ေစ်းဝယ္သြားရာ ၊ ႐ံဖန္႐ံခါ ကၽြန္ေတာ္ကိုခ်ီ၍ သြားေလသည္။ တခါေသာ္ အမဲသားစိမ္းကို အတင္းလု၍ စားမည္ျပဳသည္ဟု ကၽြန္ေတာ့္ မိခင္ကျပန္၍ ေျပာျပသျဖင့္ သိ႐ေပသည္။ လူ႐ိုင္းဘဝက ကၽြန္ေတာ္လာ သလား မသိ ယေန႔အထိ လူ႐ိုင္းသေဘာမ်ဳိးေနခ်င္သည့္ စိတ္ထားမ်ား႐ွိသည္။ ႐ံဖန္႐ံခါ လူယဥ္ေက်းမ်ားႏွင့္ ငါလူ႐ုိင္းဟု ဇာတိ္ခြဲပစ္ခ်င္သည့္ စိတ္မ်ား႐ွိသည္ လူ႐ုိင္းကား ၾကမ္း၏။ ခက္ထန္၏ သို႔ေသာ္ ျဖဳေျဖာင့္၏၊ တည္ၾကည္၏၊ လြတ္လပ္၏၊ ၾကမၼာ၏၊ သန္စြမ္း၏၊ ငါ့ျမင္းငါစိုင္း ေညာင္ကိုင္း ေရာက္ေရာက္ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ၾကိဳက္၏။ ကၽြန္ေတာ္၏စိတ္တြင္ အင္မတန္ စိုေျပလတ္ဆတ္ေသာ ဘဝဟုယူဆသည္။ ဗမာျပည္ရွိသည့္ လူသည္ လူ႐ုိင္းမ်ဳိးဘဝ ေရာက္ခ်င္ေရာက္သြားပါေစ လြတ္လပ္ ခ်မ္းသာစြာ ေခါင္ေထာင္ ေနႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ မလြတ္လပ္ေသာ လူယဥ္ေက်းဘဝထက္၊ ကၽြန္ေတာ္အဆတရာ ၾကိဳက္သည္။ ႏွစ္သက္သည္။ စိမ္းလန္း စိုေျပက်ယ္ျပန္႔ေသာ လြင္ျပင္႐ိုင္းေပၚတြင္ လက္ပန္းေပါက္ခတ္၍ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ျမဳးထူးေအာ္ဟစ္ ေနလိုသည္။
ငယ္ငယ္တံုးက ကၽြန္ေတာ္ အတီးအမႈတ္ အကအခုန္ အေတာ္ ဝါသနာပါ၏။ အထူးသျဖင့္ ဆိုင္းတီး အေတာ္ဝါသနာပါသည္။ စားပြဲျဖစ္ေစ၊ ေခါက္စရာေတြ႔လွ်င္ အၿမဲေခါက္ေလ့႐ွိရာ ကၽြန္ေတာ္၏ လက္မွာ ယေန႔တိုင္ အခ်ိန္မွန္မွန္ လက္ရည္ကြဲက်ခဲ့ေလသည္။သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ အနည္းငယ္ ႀကီးျပင္းလာသည္ႏွင့္ လူႀကီးမိဘမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အား အတီးအမွုတ္ကို ခြင့္မျပဳ။ နဂိုရ္ ဝါသနာ မဟုတ္၍လား မသိ၊ ယခုဤစိတ္မ်ိဳး ေပ်ာက္သေလာက္ ရွိခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကား ငယ္ငယ္ကေလးက ယေန႔တိုင္ လူေရာ စိတ္ေရာ ေျပာ့ေပ်ာင္းသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ကို သက္သက္နားမလည္ခဲ့။ နားလည္ရန္လည္း မႀကိဳးစားခဲ့၊ ႀကိဳးလည္းမႀကိဳးစာခ်င္၊ ကၽြန္ေတာ္ကား စကားေျပာလွ်င္ မဖြယ္ယာ မယဥ္ေက်း အသက္ ရွစ္ႏွစ္ထဲေရာက္၍၊ ေက်ာင္းေနသည့္ အခ်ိန္္၌ပင္၊ ဘုန္းၾကီးကို ဘုန္ၾကီးစကားႏွင့္ မေလွ်ာက္တတ္။ အမူရာလည္းၾကမ္း၏။ အလိုက္လည္းမသိ ညစ္လည္း ညစ္ပတ္သည္။ ကိုယ္စည္းကမ္း ဟူ၍လည္း တခုမွ်မရွိ။ အသက္ ေလး ငါး ေျခာက္ႏွစ့္ တိုင္ေအာင္ ညအိပ္ယာတြင္ ေသးပါ၏။ မီးဖိုကို ည ည႐ွိခိုး၍ အ႐ွင္စဖိုည၊ ကၽြန္ေတာ္မ ေန႔ ဟု ဆိုခဲ့႐သည္ကို အမွတ္႐ေသးသည္ ။ အသက္ ဆယ့္ငါးႏွစ္ထဲ ေရာက္သည့္အခါ၌ပင္ အျခား အိမ္တအိမ္၌ တည ေသးပါဘူး ေသးသည္။ ထိုအခါကား ကၽြန္ေတာ္သည္ ေ႐နံေခ်ာင္းျမဳိ႕ အမ်ဳိးသား အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ေျခာက္တန္းေအာင္၍ ခုႏွစ္တန္း အဝင္၊ ေက်ာင္းအျပန္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အကိုအၾကီးဆံုးမွာလည္း ၄င္းႏွစ္တြင္ ဘီ-အက္-စီ-သခ်ၤာ ဂုဏ္ထူးတန္းကိုေအာင္ခဲ့၍ ေ႐နံေခ်ာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းတြင္ မိမိေက်ာင္းေဟာင္း ျဖစ္သည့္အတိုင္း၊ ေက်ာင္းဆရာ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္႐န္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အတူပင္ လာခဲ့ေပသည္။ ထိုအခါ ေ႐နံေခ်ာင္းျမဳိသို႔ နတ္ေမာက္မွ သြားသည့္ နည္းမွာ၊ ေတာင္တြင္းၾကီးသို႔ ရထားစီး။ ေတာင္တြငး္ၾကီးမွ မိေခ်ာင္း႐ဲသို႔ ကားစီး။ မိေခ်ာင္း႐ဲမွေ႐နံေခ်ာင္းသို႔ သေဘၤာစီး။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ မေကြးသို႔ ဘတ္(စ္) ကားစီး။ မေကြးမွသေဘၤားစီး႐ေလသည္။ ၂-႐က္ ၾကာေလသည္။ ေနာက္၌ကား ေက်ာက္ပန္းေတာင္းတဆင့္ မီး႐ထား တတန္။ ေမာ္ေတာ္ကား တတန္သြား၍ ေ႐နံေခ်ာင္သို႔ ေန႔ခ်င္းေပါက္ေလသည္။ ထိုႏွစ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေကြးမွ တဆင့္သြားၾကသည္။ မေကြးျမဳိ႕တြင္ အပ်ဳိေပါက္စ ခပ္ေခ်ာေခ်ာ မိန္းကေလးရွိေသာ အသိအိမ္တြင္ တည္းခိုၾကသည္။ လူပ်ဳိ ေပါက္စျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္မွာ တစိမ္း တ႐ံဆန္ အိမ္တြင္ မေနတတ္။ အထူး႐ွက္တတ္သည္။ မိန္းကေလးႏွင့္ ဆိုလွ်င္သာ၍ပင္ ႐ွတ္တတ္သည္။ ထိုညအိပ္ခါနီး ႐ွက္လြန္း၍ ေသးမေပါက္မိရာ၊ ညအိပ္သည့္ အခါ မေအာက့္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေသးပါက်ေလ၏။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ပါျပီးမွသိေပသည္။ ဤမွ်ကၽြန္ေတာ္သည္ မသိမ္ေမြ႔။ ညီအကိုေမာင္ႏွမ မ်ားထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္အငယ္ဆံုးျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္စံခ်ိန္ႏွင့္ၾကည့္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ အလိုလိုက္ခံရဆံုးျဖစ္၏။ အဆိုးဆံုး ဟုလည္း အိမ္နားနီးခ်င္းပါမက ႐ြာနီးနားခ်င္း မ်ားကပါ အသိမွတ္ အျပဳခံ႐၏။ ကၽြန္ေတာ္၏ အထက္ အစ္ကို ကိုေအာင္သန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္မွာ အသက္ သံုးႏွစ္ခြဲ ေလးႏွစ္မွ်သာကြာ၏။ သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ကား ငယ္ငယ္က ႐န္ျဖစ္ဘက္ျဖစ္၏။ သူကားလက္ျမန္၏။ ကၽြန္ေတာ္ကား အားၾကီး၏၊ မခ်ိန္အဆ လက္လႊတ္ စပၸါယ္လုပ္တတ္သည္။ သူကားႏု၏၊ မင္သားက်ေခ်သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကားၾကမ္း၏။ သူသည္ အစားအေသာက္အေနထို္င္မွစ၍ သပ္ယပ္၏။ အစားဆိုလည္း အစားတိုင္းမစား၊ စားေသာက္ေနသည့္အခါ၊ ေျမၾကီးေပၚသို႔ က်သြားလွ်င္ သူသည္ မစား ေတာ့ေခ်။ ကၽြန္ေတာ္ကား က်သြားေသာ အစာကို ဖုတ္ဖက္ခါ၍ စားႏုိင္လွ်င္ေကာက္စား၏။ သူကား အဝတ္မ်ားကို သပ္သပ္ယပ္ယပ္ ဝတ္တတ္၏၊ ကၽြန္ေတာ္ကား မဝတ္တတ္၊ ျမန္ျမန္ညစ္ေအာင္ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ဝတ္တတ္၏ ။ သူသည္ ေျမၾကီးႏွင့္ ၾကမ္းမ်ား ေပၚတြင္ မည္သည့္အခါမွ တံုးလံုးမလွဲ ကၽြန္ေတာ္ကား ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ လွဲဘူး၏။ သူကားပါး၏၊ လ်င္၏၊ ကၽြန္ေတာ္ကား ထူ၏၊ အ၏၊ ကၽြန္ေတာ္၏ျမဳိ႕ကား ႐ြာသာသာ ေတာအ႐ပ္ျဖစ္သည္၊ ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က ယခုထက္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အ႐ပ္မွာ ေတာက်၏။ ထိုအခါ (ကလီဖါး)ေခၚ ဆံပင္ညွပ္ကုလား တေယာက္တေလ သာ႐ွိ၏။ သို႔ျဖစ္ရာ ၄င္းကလီဖါးမွာ လက္မလည္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔အား ေခါင္းတံုး႐ိတ္ရန္ တခါတခါ ႐ိတ္တတ္သည့္ အိမ္နီးနားခ်င္းတို႔ကို ခိုင္းရေလသည္။ တခါတခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘခင္ ကိုယ္တိုင္ ရိတ္ေပးေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘခင္ကား ယခု ကြယ္လြန္သည္မွာ (၁၅) ႏွစ္ ေက်ာ္လြန္ေလျပီ။ ကၽြန္ေတာ္၏ ဘခင္သည္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အမူအရာ အေတာ္ဆင္သည္။ တေန႔ေန၍ စကား တခြန္ မေျပာ မ်က္ႏွာထား ဆိုး၏။ ဆိုးရသည့္အထဲ ေက်ာက္ေပါက္မ မ်ားလည္ ႐ွိ၏၊ ေလာကြတ္မ႐ွိ ဟန္မ႐ွိ၊ ဘာသိ ဘာသာ ေနတတ္သည္။ အကိုင္ အတြယ္ အသြား အလာ အမူအရာ ၾကမ္းတမ္း၏၊ ျငင္းမိလွ်င္ ေလွ်ာ့မေပးတတ္။ သို႔ေသာ္ စိတ္ႏွလံုးကား အထူး ေျဖာင့္စင္း၏၊ စကားတည္၏ အပိုမေျပာ၊ ထို႔ ေၾကာင့္ ေ႐ွ႕ေန စာေမးပြဲဝင္ထားေသာ္လည္း ေ႐ွ႕ေန လိုက္၍စားကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မမွတ္မိ။ ယာလုပ္ ကုန္ကူး ေငြေခ်း၍သာစီးပြားျဖစ္၏၊ စီးပြားျဖစ္ျခင္းမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိခင္၏ ဒိုးတူေဘာင္ဘက္ ကူညီမႈေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားအျခား သူ တဦးက ေခါင္း႐ိတ္ေပးလွ်င္ အင္မတန္ ညင္သာ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဘေဘကား ဒါးမ ထက္ထက္ကို ေကာင္းေကာင္း မေသြးဘဲ၊ အတင္း တြန္းခ်၍ ႐ိတ္ခ်၏။ အထူးပင္ ေခါင္း႐ည္နာ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ၄င္းေခါင္းရိတ္မည့္အခါ ႐ံြ႕၏ တြန္႔၏ သို႔ေသာ္ ေခါင္း႐ိတ္သည့္ အခါတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္ အကိုကား အျမဲငို၏၊ ငိုတိုင္း ေခါင္းပုပ္ခံ႐၏။ ကၽြန္ေတာ္ကား မငို ၾကိတ္ခံ၏ ထို႔ေၾကာင့္ ေခါင္းပုတ္လြတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အကိုကားစိတ္ျမန္၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ညီအစ္ကို ေလးေယာက္႐ွိသည့္အနက္၊ ဒုတိယ အစ္ကိုၾကီး ကိုေနေအာင္ သာလွ်င္ စိတ္႐ွည္၍ သိမ္ေမြ႔၏။ တသက္ပတ္လုံး မည္သူႏွင့္မွ ႐န္မျဖစ္ခဲ့ဘူးေခ်၊ ကၽြန္ေတာ္ကား စိတ္႐ြတ္၏။ ကၽြန္ေတာ္ အစ္ကို ကိုေအာင္သန္းကား သူမ်ားအေၾကာ မခံ၊သူကသာ ဦးေအာင္ ေၾကာခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကား သူမ်ား၏ အေၾကာသာ ခံ႐၏။ ေျမွာက္လို႔ေျမွာက္မွန္းမသိ၊ ေခ်ာက္လို႔ေခ်ာက္မွန္းမသိ၊ ထံုေပေပ အလြန္ႏိုင္၏၊ တခါေသာ္ ဆယ့္မိုင္ခန္႔ အကြာ ႐ြာတ႐ြာသို႔ ကၽြန္ေတာ္ မိဘ မ်ားႏွင့္လိုက္သြား၍ သူၾကီးအိမ္တြင္ တည္း ခိုေနစဥ္၊ ထို႐ြာမွ ႐ြယ္တူေလာက္ ကေလး တေယာက္က ကၽြန္ေတာ္အားေျမွာက္၍၊ ဗိုလ္ၾကီး- ဗိုလ္ၾကီး ဟုေခၚရာ၊ ကၽြန္ေတာ္မွာ မ်ားစြာသေဘာက်ကာ၊ ထန္းလ်က္ အျဖဴဆုပ္ကို ေခၚတိုင္းေခၚတိုင္း ေပးခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ လိမ္လည္ေလ့မ႐ွိ။ အလိမ္တတ္၊ လိမ္မိခဲ့ ေသာ္လည္း ခဏခ်က္ျခင္း ေျဖာင့္ခ်က္ေပး၏၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနသည့္ ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္းမွာ ဥပုသ္ ေန႔တိုင္း ပိတ္၏၊ သို႔ေသာ္ ေယာက်္ား ကေလး မ်ားမွာဥပုသ္ေန႔ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းသို႔သြား႐၍၊ ေ႐ခတ္ ျမတ္ႏႈတ္ လုပ္႐သည္။ တေနေသာ္ ေန႔ခင္တြင္ေက်ာင္းသားမ်ား အလုပ္အ႐ွိ၍၊ အလုပ္ မ႐ွိလ်ွင္ အိပ္ေနၾက၊ မကစားၾကနဲ႔ ဟုဘုန္းၾကီးက အမိန္႔႐ွိေလသည္။ အားလံုး ေက်ာင္းသားမ်ားအား မအိပ္ခ်င္ဘူးလားဟု ေမးသာအခါ မအိပ္ခ်င္ၾကေသာ္လည္း အိပ္ခ်င္သည္ဟု ဘုန္းၾကီး အလိုက် ေလွ်ာက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္အား ဘုန္းၾကီးက ေအာင္ဆန္းေကာ မအိပ္ခ်င္ဘူးလားဟု အထူးတလည္ေမးရာ၊ ကၽြန္ေတာ္က မအိပ္ခ်င္ပါဘုရားဟု ျပန္ေလွ်ာက္ရာ၊ ဘုန္းၾကီးမွာျပဳံး၍ ေနေလေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ငယ္စဥ္က ေခ်ာင္တေခ်ာင္တြင္ ကပ္၍မႈိင္ေတြကာ စဥ္စား၍ ေနေသာ္လည္း ေနတတ္သည္။ ခေလးႏွင့္ မလိုက္ အမ်ားအားျဖင့္ ဣေျႏၵၾကီးသည္။ ကစား ခုန္စားဆိုလွ်င္ မ်ားစြာ မေလ့က်င့္၊ သို႔ေသာ္ ကစားသည့္ အခါ ၾကမ္းတမ္း၏၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ ကစားမ်ဳိးကို ႏွစ္သက္သည္။ တြတ္ထိုးျခင္း၊ ၾကည္းသား ႐ိုက္ျခင္း စသည္တို႔ဝါသနာပါသည္။ ျခင္းလံုးခတ္ျခင္းကိုကား မၾကိဳက္။ ႐ြ႐ြကေလးလုပ္႐ေသာ အလုပ္ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မျဖစ္္။ အခ်ဳပ္ ဆို႐လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ ကေလးဘဝမွာ ခ်ီးမြမ္းစ႐ာ အလြန္နည္း၏။ ညစ္ပတ္ ေပေ႐ ႐ွိဳ ေျမွာင္ ေခ်ာက္ေစာင္း ကဲ့သို႔ အဖု အထစ္ အျပစ္ အနာ အဆာမ်ားသည္၊ စိမ္းလန္း စိုေျပ ညီညာေသာ ျမက္ခင္းသဘြယ္ ႐ႈခ်င္စ႐ာ မဟုတ္ေပ။ အသက္ဆယ္ႏွစ္ခန္႔အထိ အနာ ေရာဂါကင္းသည္ ဟူ၍မ႐ွိ။ ေသလု မတတ္ အၾကိမ္ၾကိမ္ျဖစ္ခဲ့ဘူး၏။ ဝဲနာ အၾကီးအက်ယ္စြဲခဲ့ဘူး၏။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘယ္ေတာ့ မ်ားမွ ငါက်န္းက်န္း မာမာ အျမဲေနရပါ မည္နည္းဟု တမ္းတမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုကေလး ဘကပင္ သူပုန္စိတ္ထား႐ွိေလသည္။ အၾကံၾကီးသူ ျဖစ္ေလသည္။ ဗမာျပည္အား အဂၤလိပ္ လက္မွျပန္ရရန္၊ သူပုန္ ထနည္းအမ်ိဳးမ်ဳိးကို စဥ္စားခဲ့ဘူးေလသည္။ တခါတရံလည္း ဟုတၱိပတၱိ စိတ္ကူး၏။ တခါတခါလည္း ပဒါး႐ွင္လံုး စသည္မ်ားကို ႐ွာေဖြလိုေသာ စိတ္မ်ားေပၚေပါက္၏၊ ပဒါး႐ွင္လုံး စေသာအစြမ္းအားျဖင့္ ဗမာျပည္ကိုကယ္တင္လို၏။ ကၽြန္ေတာ္ရန္မျဖစ္တတ္၊ သို႔ေသာ္ကၽြန္ေတာ္သည္ သတၱိ ထူးခြ်န္သည္ဟုမဆိုႏုိင္၊ ငယ္ငယ္က သူရဲတေစၦ အလြန္ေၾကာက္တတ္သည္။ ရန္ျဖစ္ခဲ၏၊ ကၽြန္ေတာ္အစ္ကို ကိုေအာင္သန္းကား ခဏခဏ ရန္ျဖစ္၏။ ဦးေအာင္ ႐ိုက္ႏွက္၍ ေျပးလာခဲ့၏၊ သို႔ႏွင့္ မၾကာမၾကာ အတိုင္ခံရ၍ မိဘမ်ားအ႐ုိက္ခံရ၏၊ ကၽြန္ေတာ္ကား ဤကဲ့သို႔ မျဖစ္ဘူး၊ ရန္တခါသာ အၾကီးအက်ယ္ျဖစ္ဘူးသည္။ ထိုအခါ လူခ်င္းလည္း ထိုးသတ္ ပုတ္ခတ္စဥ္က ကၽြန္ေတာ္ကႏိုင္၏။ လူခ်င္းျဖန္ေျဖသည့္အခါ မေ႐ွာင္မတိမ္း ထံုေပေပေနသျဖင့္ ခံုဘိနပ္ႏွင္ အေပါက္ခံရ၍၊ ေခါင္းေပါက္ဘူး၏။ ထိုအခါမွ ကၽြန္ေတာ္၏ ရန္ျဖစ္ဘက္ ကိုလိုက္ေလရာ၊ ေခါင္းမူး၍မမွီ၊ ထိုးလိုက္သည့္ အခ်ိန္ အထိကားသတၱိေကာင္းပါ၏။ ေခါင္းမူးလာ၍ ေခါင္းစမ္းၾကည့္မွ ေသြးေတြ ျမင္သျဖင့္ ေခါင္းေပါက္မွန္း သိေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ ငိုေလေတာ့သည္။ သတၱိေခသြားေလေတာ့သည္။ ရြယ္တူ ကေလးခ်င္းမ်ား အေပၚတြင္ တခါ တေလ အႏုိင္က်င့္ခ်င္သည့္ စိတ္ကားရွိေလသည္။ တခါတြင္ကား ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ေနစဥ္ နဘူးသားမ်ားကို ၾကက္ေတာင္စိုက္၍ ၾကက္ေတာင္႐ိုက္ ကစားေနရင္းမွ ေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္ ရန္ျဖစ္ရာ ေက်ာင္းသား တေယာက္ ထိပ္ေပါက္၏။ သို႔ျဖစ္၍ ထိပ္ေပါက္ခံရေသာ ေက်ာင္သား မိဘမ်ားက ဘုန္းၾကီးအား လာေလွ်ာက္ တိုင္တန္းရာ၊ ဘုန္းၾကီးက ဤကစား နည္းမ်ဳိးကို အားလံုး ေက်ာင္းသား မ်ားသည္ ေက်ာင္းဝင္း အတြင္းမွာေသာ္၎၊ အျပင္မွာေသာ္၎၊ မကစားရဟု ပညတ္ ရေလသည္။ ထိုပညတ္ခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ညီအစ္ကို ဝမ္းကြဲမ်ားက သေဘာမက် ၾကသျဖင့္၊ အာဏာဖီဆန္ကာ ရြာထဲတြင္ ကစားၾကေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကစားေနသည္ကို အျခားေက်ာင္းသားတဦး ႏွစ္ဦးကျမင္သျဖင့္ ဘုန္ၾကီးအား သြားေရာက္ တိုင္တန္းေသာအခါ၊ ဘုန္းၾကီးက ကၽြန္ေတာ္ မိခင္ႏွင့္ ဦးေလးမ်ားကိုပါေခၚ၍၊ ၎တို႔ေရွ႕တြင္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အား ျပင္းထန္စြာ ႐ိုက္ႏွက္ေလေတာ့၏။ ကၽြန္ေတာ္မွာ ပဌမ ၾကိတ္မွိတ္၍ ခံေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ သတၱိ မေကာင္းႏိုင္ေတာ့ဘဲ ငိုေလေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုသို႔သြားေရာက္ တိုင္တန္းသူ ေက်ာင္းသားကို ယေနတိုင္ အခဲ မေက်ခ်င္လွ။ ဤကဲ့သို႔ အလုပ္ပို ေမတၱာ႐ိ မ်က္ႏွာလို မ်က္ႏွာရ အထက္လူၾကီးအားတိုင္ခ်င္း ေတာျခင္းကို ငယ္ငယ္ကေလးကစ၍ ယေန႔တိုင္ ကၽြန္ေတာ္ အထူးစက္ဆုပ္လွသည္။ ယခု ေခတ္သစ္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ဤအက်င့္မ်ဳိးကို အားမေပးဘဲ ေဖ်ာက္ဖ်က္ေစသင့္ေလသည္။ ဤအက်င့္မ်ဳိးကား အက်င့္ယုတ္ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘကား ပစၥည္းဥစၥာ အေတာ္အတန္႐ွိ၏။ ေၾကြး႐ွင္ ေျမ႐ွင္ျဖစ္ရာ ဆင္းရဲသားမ်ားႏွင့္ အမ်ားအျပား ဆက္ဆံရေလသည္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ မိခင္မွာ ဓန႐ွင္ကေလး အတန္စားထဲတြင္ သမာ သမတ္႐ွိ၍ စိတ္ေကာင္း႐ွိေလသည္။
သို႔ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ႐ံဖန္ရန္ခါ ဆင္ရဲသားမ်ားက ေၾကြးမ်ား မဆပ္ႏိုင္၍ ၾကိမ္းေမာင္းေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ အထူးပင္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည္။ ထိုအခါက ကၽြန္ေတာ္ကား ေငြတိုးၾကီးစံနစ္ ဆိုးဝါပံုကို မ်က္ဝါး ထင္ထင္ေတြ႕ခဲ့ရေလသည္။ မ်ားစြာေသာ ဆင္းရဲသားတို႔မွာ ေၾကြးတခါ ယူမိလွ်င္ ေၾကႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ဤစံနစ္ကို ယခုေခတ္သစ္တြင္ အလ်င္အျမန္ ျပင္ဆင္သင့္သည္။ ၎ျပင္ ယခု လက္ရွိ ဆင္းရဲသား ေၾကြးျမီးမ်ားကို အားလံုး ေလွ်ာ္ပစ္ရန္ သင့္ေလသည္။ ထိုေၾကြးမ်ားမွာ အတိုး၏ အညြန္႕ ေၾကြမ်ားသာ ရွိရမည္မွာ ကၽြန္ေတာ္ယံုမွား သံသယ မရွိေပ။ ကၽြန္ေတာ္ကား ၾကြားရမည္ ဆိုလွ်င္ မ်ိဳးႀကီး ေဆြႀကီး မွ ေပါက္ပြါးသူ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရွးအဆက္အႏြယ္တို႔မွာ ပုဂံျပည္ တ႐ုပ္ေျပး မင္းလက္ထက္ (ဂ်င္ဂ်စ္ခံ) အမႈး႐ွိေသာ တ႐ုပ္တို႔ ဝင္ေရာက္ေႏွာက္ယွက္ေသာအခါတြင္ ႏိုင္ငံျခားတို႔၏ လက္ေအာက္တြင္ မေနလို၍ လြတ္ရာကြ်တ္ရာ ယခု ကၽြန္ေတာ့ ေမြးဖြားရာ ေဒသသို႔ စုန္ဆင္းခဲ့ေလသည္ဟု ဦးေလးတေယာက္က ေျပာျပဘူးေလသည္။ အေလာင္းဘုရား တတိယ ႏိုင္ငံေတာ္ ထူေထာင္စဥ္အခါ တိုင္းျပည္မွာ ဖ႐ုိဖရဲ ျဖစ္၍ ေနရာ၊ ေရႊဘိုျမိဳ႕မွ ဦးေအာင္ေဇယ်က ထ၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အဆက္ အႏြယ္ ဝင္မင္းၾကီး ဦးျမ ( ဘြဲ႕မည္ ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိ) ဆိုသူမွာလည္း မိမိနယ္ကို အုပ္စီးေခါင္ေဆာင္၍ ဗမာ့ ထီးနန္း ထူေထာင္ရန္ၾကံေလသည္။ ေနာက္မွ အေလာင္းဘုရား၏ အေၾကာင္း ၾကားသျဖင့္ လူမ်ား ေစလႊတ္ စံုစမ္းေစ၍ အေလာင္းဘုရား၏ ဘုန္း လက္႐ံုအေၾကာင္း ၾကားသိသည့္အခါ၊ အေလာင္ဘုရားထံ ဝင္ေရာက္၍ သက္စြန္႔ ၾကိဳးပမ္း အမႈထမ္းေလသည္ဟုလည္ မွတ္သားရဘူးသည္။ မင္တုန္းဘုရင္ လက္ထက္တြင္ သက္ေတာ္႐ွည္ အမတ္ ျဖစ္ေသာ ခမ္းပတ္မင္းၾကီးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အမ်ိဳးအႏြယ္ပင္ ျဖစ္သည္ဟုၾကားဘူသည္။ မင္တုန္းဘုရင္၏ သမားေတာ္တဦး (လူမည္မွာ ဦးေက်ာ္ဇံ ျဖစ္ေလသည္၊ ဘြဲ႕ကိုကား မသိ) မွာလည္းကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ဳိး အေဆြပင္ျဖစ္ေလသည္။ စံုနံ႔သာျမိဳင္ ေရးေသာ ဆရာေၾကာ့မွာ ဦးေက်ာ္ဇံ၏ ေျမးပင္တည္း၊ ႐ွင္အဂၢသမာဓိမွာလည္းကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ိဳးဟုပင္သိရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေဘးမွာ နတ္ေမာက္ျမိဳ႕သူၾကီးျဖစ္ေလသည္။ စာတတ္သည္ ဥာဏ္ထက္သည္ လက္ေျမာက္သည္ စိတ္ထက္သည္ဟု၍ ၾကားနာဘူးေလသည္။ မိမိအထက္ ျမိဳ႕ဝန္ႏွင့္ မတဲ့၍ အလုပ္ျပဳတ္သျဖင့္၊ မႏ ၱေလး ေရႊျမိဳ႕ေတာ္သို႔ တက္၍ အရာခံေနဆဲ အနိစၥေရာက္ေလသည္ဟု တခါက ပုရပိုက္ မွတ္တမ္းတြင္ ဘတ္ရဘူးသည္။
( စကားအလ်ဥ္းသင့္၍ ေရးရဦးမည္၊ ေ႐ွးကလည္း ဒိုင္ယာရီေခၚ ေန႔စဥ္မွတ္တမ္း ရွိေလသည္။ အေခၚအေဝၚကိုကား ေမ့သြားေလျပီ။ ကၽြန္ေတာ္(ဘိုး)အိမ္ၾကီးတြင္ ေတြ႔ဘူးေသာ ပုရပိုက္မ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဘး ေန႔စဥ္ဘာလုပ္သည္၊ ဘယ္သြားသည္ စသည္ကို မွတ္ထားခ်က္မ်ားေတြ႔ရေလသည္။) ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဘးတြင္အကိုၾကီး တေယာက္ႏွင့္ ညီ ႏွစ္ေယာက္႐ွိသည္ဟုသိရသည္။ အစ္ကိုၾကီးမွာ ႐န္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းအုပ္ ျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။ ညီအငယ္တေယာက္မွာ တလုပ္ျမိဳ႕ဝန္ ဦးဘြားယူ ေခၚ၏၊ ျမင္းကြန္း-ျမင္းခံုတိုင္တို႔၏ ငယ္ဆရာျဖစ္သည္။ ၎မင္းသားမ်ား အထတြင္ ျမင္းကြန္္း မင္းသားတို႔အတြက္ ထားျပတိုက္၍ ေငြရွာေပး႐ေလသည္။ ထိုအခ်က္ကို ေနျပည္ေတာ္ကသိ၍ ဦးဘြားယူ ရာထူးမွက်ေလသည္။ ကၽြန္ယံု၏ သစၥာၾကီးမႈေၾကာင့္၎။ အမႈမထင္႐ွား၍၎၊ မင္းတုန္းမင္းကဲ့သို႔ သိမ္ေမြ႔ေသာ မင္းလက္ထက္ျဖစ္၍၎၊ အသက္ခ်မ္းသာရေလသည္။ နာမည္ေက်ာ္ ဦးမင္းေရာင္ ( ဗိုလ္လေရာင္) မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြား၏ တူေတာ္သည္။ ဦးမင္ေရာင္ကား လက္႐ုံးအားကိုး ျဖစ္သည္။ အမိုက္ဆံုး ဆိုသူမ်ားကိုတပည့္လုပ္ထားသည္။ ၎၏ တပည့္ တေယာက္(နာမည္ကား မမွတ္မိ) သည္၊ ဇာတ္ပြဲမ်ားတြင္ လူပ်က္ ပ်က္သည့္အခါ လူမ်ားရယ္တံုး မရယ္၊ အမ်ားရယ္ျပီးမွ တေယာက္ထည္း က်ယ္ေလာင္စြာ အၾကာၾကီး ရယ္တတ္သည္ဟုသိရသည္။ ဤကဲ့သို႔ အ႐ြဲ႕တိုက္ရယ္သည္ကို ဗိုလ္လေရာင္ ေတြ႔၍ အားရကာ ဆုခ်ေလေတာ့သည္။ တခါလည္း၎၏ တပည္ႏွင့္ ၎၏ညီ သံုးျမိဳ႕ဝန္ ဦးမင္းေမာင္၏ တပည့္တို႔သည္ ၎တို႔၏ဘြားမ မယ္ေတာ္ပ်ံတြင္ လက္ေဝွ႔ ထိုးၾကသည္၊ ဦးမင္းေရာင္၏ တပည့္႐ႈံးသည္၊ ညီျဖစ္သူ ဦးမင္းေမာင္က မိမိ၏ တပည့္ ႏိုုင္သျဖင့္ ပုဝါတပိုင္းဆုခ်ေလသည္။ ထိုအခါ ဗိုလ္မင္းေရာင္က မခံခ်င္၍ တပည့္ကို ႐ွုံးလ်က္ႏွင့္ ပုဆိုးတထည္ ဆုခ်ေလသည္။ တခါလည္း ၾကက္သားဟင္း စားလို၍ ညီ ဦးမင္းေမာင္အား ၾကက္အသတ္ခိုင္းေလးသည္။ ဦးမင္းေမာင္ကား ဗိုလ္လေရာင္ႏွင့္မတူ လူေျပာ့ျဖစ္ေလသည္။ ေစာင္း စည္း သီခ်င္းဆို ေတာ္သည္။ စကားေျပာခ်ိဳသာသည္၊ အထက္ လူၾကီးမ်ား၏ အခ်စ္ေတာ္ တဦးဟု သိရသည္၊ ဦးမင္းေမာင္ ၾကက္မသတ္ႏိုင္၊ ထိုေၾကာင့္ ဗိုလ္လေရာင္က သူကိုယ္တိုင္ သတ္၍ ခ်က္စားေလသည္၊ ပိုသည့္ ဟင္းကို ညီကုိ မေကြ်းဘဲ ေခြးေကြ်းပစ္ေသာ ဟူ၏။
( ဤကား ကၽြန္ေတာ္အမ်ိဳးႏြယ္အေၾကာင္း သိသမွ်ပင္တည္း။)

…….ဆက္လက္ ေဖၚျပပါဦးမည္။…………

No comments:

Post a Comment