Tuesday, July 21, 2009

ေလးဆယ့္ရွစ္ဆိုတာ …. အပုိင္း (၃)



႐ြာကေလးဟာ ေတာင္ ေျမာက္ အလ်ားလိုက္တည္ေနတဲ့အေနအထားမွာ ၃ လမ္းၿပိဳင္ အရွည္ တမိုင္ ခြဲေလာက္ရွိပါတယ္။ ႐ြာလည္ အဓိကလမ္းမႀကီးမွာ အခုေတာ့ ထိုင္းေတြျဖစ္ေနၾကပီျဖစ္တဲ့ တ႐ုပ္နဲ႔ ရွမ္းလူမ်ဳိးေတြ အမ်ားစု ေနထိုင္ၾကတယ္။ ေဘး ၂ ဘက္က လမ္းေတြမွာေတာ့ လားဟူနဲ႔ အီေကာ လူမ်ဳိးစုေတြ ေနထိုင္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလမ္း ၃ လမ္းစလံုးရဲ႔ အက်ဳိအၾကားေတြထဲမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေတြေပါ့။ လားဟူနဲ႔ အီေကာ အမ်ားစုက ထိုင္းေတာင္ေပၚသားလက္မွတ္သာ ရၾကပါေသးတယ္။ ထိုင္းႏုိင္ငံသား မွတ္ပံုတင္ စစ္စစ္ ရတဲ့သူက နည္းပါေသးတယ္။ တူညီတာတခုကေတာ့ သူတို႔အားလံုးဟာ ဗမာျပည္ကေန ထိုင္းေျမထဲ၀င္လာၿပီး အေျခခ်ေနထိုင္သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တူညီတာတခုက သူတို႔အားလံုးဟာ ဒီ႐ြာကုိတည္ခဲ့တဲ့ စစ္ေခါင္ေဆာင္ ၀ဏၰစြန္ခ်ဳိင္းရဲ႕ တပ္သားမ်ားနဲ႔ သူတို႔ရဲ႔ ေဆြမ်ဳိးေတြ၊ နီးစပ္သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေဒသကုိ ေျခကုတ္ယူၿပီး ထိုင္အစိုးရကို တိုက္ခိုက္ခဲ့တဲ့ မုန္းလူမ်ဳိးတပ္ဖြဲ႔ေတြကို္ ႏွိမ္ႏွင္းခဲ့သူ ၀ဏၰစြန္ခ်ဳိင္းရဲ႔ အဓိက အေထာက္အပံ့က ကူမင္တန္တပ္ဖြဲ႔ေတြဆီက ျဖစ္ခဲ့ၿပီး တပ္သားအင္အား အမ်ားစုဟာ ဗမာျပည္ထဲ ကၽြံ၀င္လာၿပီး လြတ္လပ္ေရးရကာစ ဗမာျပည္ကို အေတာ္အတန္ဒုကၡေပးသြားခဲ့ေသးတဲ့ တ႐ုပ္ျဖဴေတြ အေျခစိုက္ထားတဲ့ ရွမ္းျပည္နယ္ထဲက တပ္သားမ်ားနဲ႔ မူလ ဘိန္းဘုရင္ ေလာ္စစ္ဟန္နဲ႔ ေလာ္စစ္ဟန္ကို ဆက္ခံခဲ့သူ ခြန္ဆာတို႔ရဲ႔ တပ္ဖြဲ႔၀င္ အင္အားေတြျဖစ္ပါတယ္။
မုန္းလူမ်ဳိးတပ္ေတြကေတာ့ တ႐ုပ္ျပည္မႀကီးရဲ႕ အဆက္အႏြယ္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္းအစိုးရကို ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ရာတြင္လည္း မုန္းလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ထုိင္းကြန္ျမဴနစ္မ်ားနဲ႔ လက္တြဲခဲ့ပါတယ္။ ကေန႔ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ဗမာျပည္က ခ်င္းေ႐ႊေဟာ္ …. မွသည္ …. မႏၱေလးအထိ ဒီေဒသမွာေန ေနတဲ့ မုန္းလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ေဆြမ်ဴိးေမာင္ႏွမေတြ အေျခခ်ေနၾကပါၿပီ။ မုန္းလူမ်ဳိးေတြကို ဒီေဒသမွာေနတဲ့ ဗမာျပည္သားေတြက ေမွ်ာ့ လူမ်ဳိးေတြလိုပဲ ေခၚၾကပါတယ္။
႐ြာရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ၀ဏၰစြန္ခ်ဳိင္းကို ၁၉၈၀ ၀န္းက်င္ေလာက္မွာ ထိုင္းဘုရင္ ဘူမိေဘာ အဒူလာဒက္ က ေတြ႔ဆံုဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ျ႔ပဳခဲ့ၿပီး ေဒသဖြ႔ံၿဖိဳးေရးလုပ္ကိုင္ဖို႔ အခြင့္အပ္ႏွင္းခဲ့တယ္လို သိရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္ ပေဒသရာဇ္လက္ထက္က ဘုရင္ကိုအက်ဴိးျပဳသူေတြကို ေျမာက္စားၿပီး နယ္စားေပးတဲ့ သေဘာပါပဲ။
၄၈ ႐ြာကေလးတည္ဦးစက ဒီ႐ြာကေလးမွာ မုန္းလူမ်ဳိးေတြကို အေျခခ်ေနထိုင္ခြင့္မေပးခဲ့ပါဘူး။ ဗမာေတြကိုေတာ့ ေနထိုင္ခြင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ႐ြာခံအမ်ားစုကလည္း ဗမာစကား ေျပာႏုိင္ၾကသူေတြပါ။ ေရွးဦး ေျပာင္းေ႐ႊ႕လာၾကတဲ့ ဗမာအမ်ားစုဟာ KNU တပ္ဖြဲ႔ေတြ အေျခစိုက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ဖလူးေဒသကို န၀တ အာဏာပုိင္ ေတြရဲ႕ တပ္ေတြ ၀င္ေရာက္စီးနင္းသိမ္းပိုက္ၿပီး ကာလမွာ စတင္ခဲ့ပါတယ္။ ဖလူးစခန္းဟာ ျမ၀တီၿမိဳ႔ နယ္နိမိတ္ထဲမွာရွိပါတယ္။ KNU တပ္ေတြရဲ႕ ခြဲျခားသက္မွတ္ခ်က္အရဆိုရင္ေတာ့ KNU တပ္မဟာ (၆) ဂြင္ထဲမွာ ရွိပါတယ္။
ဖလူးစခန္းက်ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ အဲဒီေဒသမွာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ ရွမ္း (ထိုင္း)၊ ေတြက မဲ့ကုိကင္း မဲ့ကူလြမ္၊ မဲ့ကု႔ႏႊဲ႔စတဲ့ ထုိင္း႐ြာေတြဆီကို ေျပာင္းေ႐ႊသြားခဲ့ၾကပါတယ္။ ကရင္လူမ်ဳိးအမ်ားစုကေတာ့ ဖုတ္ဖတ္ၿမိဳ႔နယ္ထဲက ေမာကဲ ဒုကၡသည္စခန္းထဲကုိ ၀င္ေရာက္သြားခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေဒသမွာေနတဲ့ ဗမာအမ်ားစုကေတာ့ မဲေဆာက္ၿမိဳ႔နဲ႔ အထူးအားျဖင့္ ၄၈ ႐ြာကေလးဆီကို ခို၀င္ေနထိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္ကတည္းက ခို၀င္ ေရာက္ရွိလာသူမ်ားထဲတြင္ ယခုတိုင္ရွိေနသူတခ်ဳိ႔ က်န္ေနပါေသးတယ္။ အခြင့္သာရင္ ထိုသူမ်ားရဲ႔ ေျပာၾကား ခ်က္ေတြကိုလည္း မိတ္ဆက္ေပးပါဥိးမယ္။
အဲဒီလို ဗမာျပည္သားေတြ အေျခခ်ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္းကပဲ ဘန္႔ေလာင္ေကာက္စဟာမစ္ လို႔ေခၚတဲ့ ထိုင္းအမည္ကို လူသိနည္းေစခဲ့ၿပီး ၄၈ ၊ ထိုင္း ဘာသာျဖင့္ စီစီ့ပတ္ ဆိုတဲ့ အမည္တြင္လာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ၄၈ ႐ြာထိမ္မွာ 48 Km ဆိုတဲ့ ကီလို မွတ္တိုင္ရယ္ ဘန္႔ေလာင္ထိုင္းစဟာမစ္လို႔ ေရးထားတဲ့ ႐ြာဆိုင္းဘုတ္ရယ္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗမာေတြက ထိုင္းစာမဖတ္တက္ေတာ့ ဘယ္သြားမလဲေမးရင္ ၄၈ (စီစိ့ပတ္)၊ ဘယ္မွာေနသလဲေမးရင္ စီစိ့ပတ္၊ အဲဒိလိုေျပာရင္းကေန ကာလအတန္ၾကာလာေတာ့ ဒိေဒသကို ေျပးဆြဲတဲ့ လိုင္းကားေတြမွာပါ ဘန္႔ေလာင္ထိုင္းစဟာမစ္ …. မဲေဆာက္ ဆိုတဲ့စာကို ျဖဳတ္ခဲ့ရၿပိး ၄၈ …. မဲေဆာက္ ဆိုတဲ့ စာကုိ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္လိုက္ရပါေတာ့တယ္။

ဆက္လက္ေဖၚျပပါဦးမယ္ ……..

No comments:

Post a Comment